بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

عصاره سير ،موثر در درمان فشار بالاي خون

 

 

تحقيقات دانشمندان استراليايي نشان مي دهد عصاره سير ، درمان فشار بالاي خون است. به گزارش واحد مرکزي خبر ، نتايج اين تحقيق که در نشريه علمي ماتوريتاس منتشر شده است نشان مي دهد خوردن مکمل غذايي سير باعث کاهش فشار خون مي شود.

 در تحقيقات کارين ريد و همکارانش در دانشگاه ادلايد که دوازده هفته طول کشيد و پنجاه بيمار در آن شرکت کردند مشخص شد فشار خون افرادي که چهار عدد قرص سير به عنوان مکمل غذايي مصرف مي کنند ده ميلي متر در مقايسه با گروه ديگري که از اين مکمل غذايي استفاده نمي کنند پائين تر است.

«ريد» گفت: خوردن سير به شيوه هاي ديگر يعني به صورت خام يا پودر ، اين تاثير را ندارد.

 زمانيکه سير تازه پخته مي شود عنصر اصلي کاهنده فشار از بين مي رود. وي افزود:آنچه بايد روشن شود آن است که عصاره سير به عنوان مکمل غذايي در واقع سلاح سري براي مقابله با افزايش فشار خون است.

 شمار زيادي معتقدند سير براي قلب مفيد است و پزشکان سنتي هند قرن ها فوايد سير را ترويج مي کردند و مي گفتند سير از افزايش فشار خون جلوگيري مي کند.

 سوندراي گانيش از اطبا سنتي هندي مي گويد سير هزاران سال است که به عنوان درمان کاهش خون در طب سنتي اين کشور کاربرد دارد. حدود يک ميليارد نفر در سراسر جهان از فشار بالاي خون رنج مي برند.






تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:عصاره سير ,موثر در درمان فشار بالاي خون,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی